خودروسازان آمریکایی تهدیدی برای حضور مجدد شرکت پژو در ایران هستند
نوشته شده توسط : تیموررضائی شهریور

ه گزارش دنیای خودرو،احمد نعمت بخش: به چراغ سبز برخی شرکتهای آمریکایی به خودروسازان ایرانی اشاره کرد و اظهار داشت : در این جلسه همچنین به چراغ سبز برخی شرکتهای آمریکایی به خودروسازان ایرانی اشاره شد و در این راستا اعلام نمودیم در صورتی که  روال گذشته ادامه یابد به احتمال زیاد شرکتهای آمریکایی جایگزین شرکت پژو خواهند شد .

دبیر انجمن خودروسازان ایران همچنین به سایر موارد مطرح در جلسه با مدیران پژو اشاره کرد و گفت : تشریح استراتژی صنعت خودرو ، اعلام سیاست ها و امکانات کشور برای سرمایه گذاری خارجی ، برنامه و ظرفیت تولید خودرو در ایران و پایگاه بسیار خوب صادراتی ایران در منطقه از مواردی بود که در این جلسه با مدیران شرکت پژو مطرح گردید و آنها نیز ضمن استقبال از شرایط موجود، اعلام کردند که حتما در برنامه های آنها نحوه تعامل و همکاری با شرکت های ایرانی لحاظ خواهد شد.

وی تصریح کرد : همچنین در این جلسه ، شرایط کسب و کار و قیمت گذاری خودرو در ایران از دیگر دغدغه های مطرح توسط مدیران شرکت پژو بود که ابراز امید واری شد قطعا دولت و مجلس ایران کمک می نمایند تا خودروسازان از شرایط موجود و بوروکراسی قیمت گذاری که ترمزی برای سرمایه گذاری شرکتهای خارجی است رها شوند.

وی همچنین با توجه به برخی از نگرانی های شرکتهای خارجی برای سرمایه گذاری در ایران گفت  : البته مدیران شرکت پژو ضمن درک شرایط موجود، از وضعیت سرمایه گذاری در ایران ابراز نگرانی نمودند ، که در این راستا و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه تعهد به آنها ،اعلام کردیم که دولت ایران هر گونه سرمایه گذاری خارجی را در داخل کشور تضمین می کند.

دبیر انجمن خودروسازان همچنین دومین همایش صنعت خودرو را فرصت خوبی جهت معرفی توانمندی های خودروسازان ایرانی و اعلام شروط همکاری با خودروسازان خارجی دانست و گفت  : خوشبختانه در این همایش اغلب شرکتهای خارجی شروط همکاری با ایران پذیرفته و متوجه گردید که خودروسازان ایرانی در نحوه همکاری با خارجی ها مصمم هستند.

نعمت بخش گفت : البته تصور اینکه در فاصله کوتاه حضور شرکتهای خارجی در ایران می توانستیم قراردادهایی را تنظیم نماییم مسلما چنین امکانی وجود نداشت.

نعمت بخش همچنین در خصوص تدوام همکاری با رنو گفت : بر اساس مذاکراتی که صورت گرفته قطعا همکاری رنو با خودروسازان داخلی ادامه خواهد داشت ضمن اینکه رنو اولین شرکتی است که در ایران سرمایه گذاری نمود.

وی افزود : ضمن اینکه رنو چهارمین شرکت مقتدر در عرصه خودروسازی دنیا محسوب می شود و از آنجا که با نیسان جوینت شدند برای تولید  خودروهایی با پلت فرم مشترک و محصولات رقابتی قطعا شرکت خوبی است.

وی در ادامه به مهمترین دستاورد دومین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران اشاره کرد و اظهار داشت : در این همایش زمینه همکاری و عقد قراردادهای جدید با خودروسازان خارجی فراهم گردید.

وی با توجه به استقبال خوب شرکت های خارجی از دومین همایش صنعت خودرو اظهار داشت : امید است با توجه به حضور گسترده و استقبالی که از این همایش صورت گرفت روند همکاری ها نیز هر چه سریعتر با ایران آغاز شود.





:: برچسب‌ها: خودرو ساز آمریکایی,تحدید,حضور پژو,پژو در ایران,تحدیدی برای شرکت پژو ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آذر 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: